Pääsin mukaan kouluttajien treeniryhmään, kun kesällä olen yksi alkeiskurssin vetäjistä ja jatkan osan kanssa syksyllä alkeisjatkoa.

Eilen oli Mizyn ja minun eka kouluttajien treeni, muillahan oli jo 23.04. treenit, mutta me olimme tuolloin saaressa. Kouluttajana meillä on Jenna Caloander, minulle uusi tuttavuus. Jenna oli suunnitellut hyppyradan, missä pakkovalssia, takaakiertoa, välistävetoa ym. Jenna halusi hieman teknisemmän radan, jotta pystyi arvioimaan meidän osaamistamme.  Alkuun tutustuimme rataan yksinämme, sitten kävimme radan läpi Jennan kanssa. Jenna perusteli ehdottamansa ohjausvalinnat, antoi hyviä vinkkejä ja ohjeita, muttei tyrmännyt meidänkään ehdotuksiamme wink 


Me teimme Mizyn kanssa radan ihan osissa 3-5 estettä kerrallaan. Välillä meni hyvin ja välillä huonommin (minulla), joka välissä Jenna muisti sanoa "palkkaa koira". Itse olen mielestäni aina heti Mizyä palkkaamassakin, mutta koskaan ei voi liikaa muistuttaa palkkauksen tärkeyttä.  Välistävedot ovat mulle vaikeita (rytmitys ja liikkuminen), pakkovalssi löytyi nyt oikein (sijaintini on aiemmin ollut väärä)  ja sylkkäri onnistui oikein hienosti. Loppua kohden Mizy näytti jo ehkä hieman väsähtävän, täytyy varoa, ettemme tee liikaa - tai oikeastaan mulla pitäisi olla pari erilaista lelua taskussa, koska radan sivussa, kun otin toisen vetolelun repusta, sai Mizy taas uutta virtaa. Treeneissä oli oikein kivaa ja oIen tosi iloinen uudesta kouluttajastamme cheeky.


Kohta lähden Incan ja Mizyn kanssa vauhtikestävyys lenkille (45min syke 140-150) . Kunto on selvästi kohentunut, liikkuminen on mukavaa ja vaikka selkä kipeytyi töissä (koulutuksessa "väärällä" tuolilla istuskelun seurauksena), niin eilisen liikkumisen myötä se tuli parempaan kuntoon laugh.  Venyttelyä ja vatsalihaksia olen tehnyt  säännöllisesti.